onsdag 25. januar 2012

Siv Ingvils kylling og pasta med pesto

Hei!
Nå har jeg litt oppskrifter på lager. Først vil jeg dele oppskriften til min kollega Siv Ingvil. Hun lager denne hjemme, men også på jobb i barnehagen. Både barn og voksne syns dette er smakfult. Dessuten er det veldig enkelt!


Dette trenger du:

- 1 Grilliet kylling eller 4 kyllingfilè
- Fullkornspasta (makaroni, rør, skruer, e.l.)
- 1 glass grønn pesto

Slik gjør du:

Hvis du velger å bruke grillet kylling, så renser du denne for ben og skjærer den i biter. Hvis du velger fileer, så skjærer du i terninger og steker de i pannen.
Samtidig koker du ca en halv boks med pasta.
Når kylling og pasta er klart blander du inn pestoen.
Server gjerne med hvitløksbrød eller annet brød.

Neste gang jeg skal lage dette skal jeg også tilsette hakket rødløk.
Enklere blir det ikke! Lykke til:)

Mathilsen fra Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar