tirsdag 17. januar 2012

Aases nydelige lakseburgere

Hei folkens:) Er det noen som har spist noe godt til middag? Jeg laget laksewok. Skal legge ut oppskriften etter hvert. Nå har jeg endelig fått oppskriften på nydelige lakseburgere fra min gode venninne Aase. Disse laget hun til meg og min familie en gang hun var på besøk hos oss. Dette er helt nydelige burgere!!

Dette trenger du(4 pers):

- 4 laksefileter
- 4 ss revet ost
- 2 ss sesamfrø
- 3 fedd hvitløk
- 1 ½ ts spisskummin
- 1 ss oregano
- ½-1 ts chillipulver
- (litt fløte, pisket egg og hvetemel gjør smaken enda bedre)

Slik gjør du:

1.Finhakk laksefileten og bland alle ingrediensene godt sammen i en bakebolle. Bruk sleiv.

2.Form fire flate lakseburgere og stek dem i olje/smør på varm panne i 2-3 minutter på hver side.

Lykke til! Mathilsen fra Ingvild

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar